Posts: 119
	Threads: 22
	Joined: 
	
Reputation: 
0
	 
	
		
		
		02-03-2025, 10:19 AM 
(This post was last modified: 02-06-2025, 09:00 AM by blueocean22.)
		
	 
	
		What do you pay attention to in a kiosk interface so that it’s user-friendly?
	
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Posts: 150
	Threads: 28
	Joined: 
	
Reputation: 
0
	 
	
	
		I prefer the fewest steps: select a service, pay, and that’s it. Too many clicks, and people get confused.
	
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Posts: 123
	Threads: 32
	Joined: 
	
Reputation: 
0
	 
	
	
		Colors and fonts matter too. I once used a font that was too small, and people got nervous at the kiosk because they couldn’t read the text.
	
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Posts: 140
	Threads: 25
	Joined: 
	
Reputation: 
0
	 
	
	
		I also like having clear on-screen prompts. That way the user is less unsure about what to do next, and doesn’t abandon the process halfway through.
	
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Posts: 2
	Threads: 0
	Joined: 
	
Reputation: 
0
	 
	
	
		Интерфейс киоска должен быть простым, интуитивно понятным и доступным, с большими кнопками и понятными подсказками.
	
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Posts: 4
	Threads: 0
	Joined: 
	
Reputation: 
0
	 
	
	
		Мы разрабатываем интерфейсы по принципу "1-1-3": 1 главная кнопка (основное действие), 1 экранная подсказка и максимум 3 шага к мультфильму - это низкая когнитивная нагрузка на 40%.
	
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Posts: 3
	Threads: 0
	Joined: 
	
Reputation: 
0
	 
	
	
		Главный принцип: интерфейс должен быть проще, чем в мобильном приложении, с учетом особенностей вертикального экрана и сенсорного управления.
	
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Posts: 3
	Threads: 0
	Joined: 
	
Reputation: 
0
	 
	
	
		Главный принцип: интерфейс должен быть проще, чем в мобильном приложении, с учетом вертикального экрана и сенсорного управления.